Friday, June 8, 2012

Brisbane, Australia Episode 3

the next day after I visited Australia Zoo, the Home of crocodile Hunter, kami melawat Mount Coo Tha, macam Cameron Highland but in the modern mood coz memang nampak jelas all the city from the top of the mountain..it's a nice view...surprisingly, I have a bad a very very bad habit which is I always said something buruk la macam ini je tak ada lah cantik sangat Australia ni..it just a joke between me and my family sebab mat Salleh manalah pandai cakap melayu kan..so, bila I kat Mount Coo Tha..keluar je dari kereta adalah seorang pakcik Aussie ni..dia tegur I tanya "Dari Mana?" I was like, am I dreaming???because I just heard mat salleh cakap melayu???owh Man, nasib tak terlepas cakap .... rupanya, dia dah 17 tahun tinggal di Indonesia..no wonder he knows how to speak malay but in loghrat jakarta la...so darlings, don't you ever buat tak senonoh cakap mencarut depan orang putih takut diorang faham..muahahahah...so enjoy the pic...

the white shirt is from Esprit Direct Factory Outlet only cost AUD$10....mana nak dapat Esprit RM30 je..next holiday in Brisbane, I'll bring few clothes je sebab beli kat DFO lagi murah..yeay!!!




 so, the next day we went to the museum..yeay!!!!museum of Brisbane memang tak boring because a lot activity in there..tak macam kat Malaysia tengok pameran jer kan without any activity.

the black stripe top from Cotton On also from DFO only cost AUD$10....I love DFO 

 Australia also have their own dinosaur, kat Malaysia kan tak ada Dinosaur, so they exhibit all the fossil that they found in Queensland ..cool kan..

jigsaw puzzle in the museum..

let become the scientist researching some fossil??


the native's show at Queen St Mall...tengoklah persekitaran sangat Bersih!!!

the West End Community Mosque...masjid ni deret dengan rumah-rumah orang and boleh muat untuk solat Jumaat lebih kurang 100 orang..

tak tahula macam mana boleh tersesat masuk dalam Queensland University sebab the university tak ada pintu gerbang or security guard yang macam kat Malaysia University ni..because diorang mana ada jenayah besar-besaran macam kat Malaysia..in fact kes rogol pon kurang because they practice free sex kan...so jangan nak mengarut minta university u all tak ada pintu gerbang it's all about safety dear....sebab ramai pendatang asing sekarang.....

seriously, bila buat entry ni I miss Australia a LOT..because their people are very friendly!!!! and I love  the weather ...very nice cold...nampak panas bila ada angin tiup mengigil lah gak...
Love Love Love
Izyan Ismail

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails