Wednesday, November 3, 2010

Ada apa Dalam Tudung??


sebagai salah seorang wanita muslimah yang memakai hijab...penjagaan rambut sudah menjadi satu kewajiban untuk pastikan cantik menarik dan tetap di bomb untuk bakal suami yang terchenta....ialah first impression nak tunjuk kat suami nih...hehehe...macam biasa antara dilemma orang yang memakai hijab rambut mereka kadang-kadang mesti..
1. frizzy hair
2. ada dandruff
3. rambut berbuah sebab basah terus pakai tudung
4. bau hapak..
5. kering dan rosak

ok rambut saya jenis frizzy..memang sangat sukar diurus..so dari start pakai tudung..segala macam bentuk shampoo saya dah try...cakap jer jenama apa..semua dah buat experiment pon..
cuma tahun nih Alhamdulillah baca 1 artikel ...mana boleh campurkan conditioner dengan shampoo..kena asingkan...dulu saya mengaku lepas shampoo malas nak conditioner ...malas giler tahap x hengat lah...

saya faham...dah lah pakai tudung so bersiap lama sikit lah kan...ehheeh..so senang jer..mula-mula korang shampoo and bilas pastuh terus pakai conditioner kena biarkan 1 minit..baru bilas bagi meresap nutrient..jeng jeng...rahsia rambut ku yang sekarang senang diurus mestilah menggunakan minyak kelapa...wey back to the basic lah...nak buat macam mana...dah try macam-macam chemical sekali minyak kelapa yang ok...muahahahah....after conditioner lumurkan lah minyak kelapa di setiap helai rambut jangan ada yang tertinggal pon....ulang selang sehari process nih pada waktu malam yer..
1. shampoo..
2. conditioner biar 1 minit bilas..
3. lumur rambut dengan minyak kelapa...

Izyan, mana nak beli minyak kelapa?? beli kat Mydin lagi murah dan mujarab (Mydin sila bayar yer dah promote kat blog saya)...saya pakai brand Zam Zam coconut oil ..kalau xsilap Rm 3.80 kot...nanti korang tengok jer lah yer..buat masa sekarang saya pakai shampoo Sunsilk damage hair..bila dah ok sekarang pakai yang Colour pink tuh...ok semoga ada apa dalam hijab kalian dijaga rapi yer...baru cun kan..

Love,
Izyan Ismail
P/S: dah sampai kuantan...esok nak melawat sedara kat EC mall...heheheh

1 comment:

A mommy of 5 little munchkins said...

Hi sis!
Minyak kelapa tu mmg ada dijual di Mydin ke?
Mydin mana sis beli dan kat bahagian minyak ke?
RM3.80 tu utk berapa liter sis?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails