Wednesday, October 30, 2013

Sepenuh hati memendam

*google* 

Bila hati dipersimpangan dilema, 
Hati dah buat keputusan, tapi mulut mesti confirm cakap lain.
Alasannya nak jaga hati sendiri, jaga hati dia, jaga hati family, jaga hati kawan.
Walaupon sendiri rasa sakit hati, sendiri rasa termimpi, sendiri rasa merindu separuh mati.
Tapi tetap mulut cakap lain.

Bukan sebab tak nak jujur tapi sebab ego terlampau tinggi.
Lagi satu aku bukan jenis perigi cari timba, yang jenis menggeletis menggedik.
Di sana senyap, kita senyap... 
Di sana msg baru kita msg.
Itu prinsip aku,

Aku jenis yang memang tak pandai mengorat lelaki in real life.
Tapi kalau bab plan nak mengorat untuk orang lain memang hebat.
Diri sendiri macam rasa kaku.
Giler apa kau nak cakap "I love u" kat lelaki dulu??

Walaupun dah banyak kali aku diam.
Dan banyak kali aku tengok je orang yang aku suka terlepas.
Tapi aku senyum je.
Sebab aku jenis dia dah bahagia pon aku dah puas.
Mungkin ini bukan dinamakan cinta.
Mungkin ini namanya okey aku suka kat kau sangat
Sebab kalau Cinta kau pergi mesti kau frust kan.
Tapi jujur aku tak frust menonggeng, aku happy je tengok orang yang aku suka 
Bahagia..

Aku jenis kena tunggu orang start dulu.
Sebab aku tak nak nanti kemudian hari, anything happen aku yg dipersalahkan.
"Awak yang nak kahwin ngan saya kan jadi terima lah apa yang awak dapat"
Macam drama melayu kita selalu tonton kt TV.
Tak nak,
Aku tak nak macam tu, nauzubillah!!! 
Sebab aku akur lelaki jiwanya keras,
Hitam kata dia hitam lah..tak akan jadi pink, mint green, orange etc...

Aku faham dalam dunia kita mana ada jenis yang fairy tale kisah snow white, cinderella etc,
Cinta itu sempurna,
Tak ada!!!
Aku faham...
Ketidaksempurnaan itu menyempurnakan cinta kita.

Entry yang lepas aku dah cakap confirm aku dan si dia tak ada jodoh,
Tapi sebab aku marah sangat, aku kecewa, aku sedih.
Bila aku dan dia senyap.
Aku banyak fikir pasal aku dan dia.
Mungkin aku boleh tunggu dia,
Mungkin dia terbaik untukku.
Sebab dia terima aku seadanya.
Hati aku rasa macam tu,
Sebab kalau aku marah, aku gedik, aku nak manja, aku nak bagi ceramah ustazah pilihan,
Semua dia okey and tak pernah menganjingkan aku,
Tapi aku tak pernah menangis depan dia,
Ada jodoh nanti dia nampaklah air mata jantan aku.
Sebab aku memang susah nak nangis...
Tapi kalau tengok drama korea, hindustan yg family movie.
Confirm air mata meleleh je. 

Kawan aku cakap,
Nanti bila dia tak ada perempuan nak dia,
Dia datang kat kau..
Maksudnya, bila orang lain dah tak nak kat dia,
Baru dia nak kat aku,
Itu aku tak pasti, tapi ada jugak betul cakap kawan aku
Sebab aku rasa macam aku ni second option untuk dia,

Aku mengaku bila bab cintan cintun ni,
Confirm aku bodoh, jahil, bangang!!!
Aku tak cukup ilmu pasal cinta mencintai.
Aku tak cukup pengalaman bercinta...
Tapi kalau nak kira jumlah ex adalah sebelah tangan je...
Tapi yang ex tu aku anggap kisah hujan gerimis dalam hidupku.
Setiap kali aku putus,
Mesti aku bertukar jadi yang lebih baik.
Itu mungkin hikmah ramai ex....
*Okey tak ada kaitan*

Aku dah buat keputusan,
Aku akan menunggu selagi termampu,
Tapi kalau ada yang lebih baik datang aku berserah pada Allah.
Yang pasti aku masih merindu dia.
Kalau ada jodoh adalah, 
Kalau tak ada aku redha...

To my dear yg I sayang sangat, I know you read my blog,
Itu je isi hati yang i pendam tak mampu nak ucap.

"Good things take time" 
Love,
Yan Ismail

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails